Schooltijden: 

 

Dagen 

Groep 1 t/m 4 

Groep 5 t/m 8 

Maandag  

08.30 – 14:30 

08.30 – 14:30 

Dinsdag 

08.30 – 14:30 

08.30 – 14:30 

Woensdag 

08.30 – 12.15 / middag vrij 

08.30 – 12.15 / middag vrij 

Donderdag 

08.30 – 14:30 

08.30 – 14:30 

Vrijdag 

08.30 – 12.00 / middag vrij 

08.30 – 14:30 

 

De kinderen van groep 3 t/m 8 mogen om 08.20 uur zelfstandig naar binnen. Groep 1 en 2 loopt samen met de leerkracht om 8:30 naar binnen. Om 08.30 uur beginnen de lessen.

Vakantierooster 2021-2022 

Periode 

 

25 oktober 2021 t/m 29 oktober 2021 

herfstvakantie 

27 december 2021 t/m 7 januari 2022 

kerstvakantie 

28 februari 2022 t/m 4 maart 2022 

carnavalsvakantie 

18 april 2022 

2e Paasdag 

25 april t/m 6 mei 2022 

meivakantie 

26 en 27 mei 2022 

Hemelvaart 

6 juni 2022 

2e Pinksterdag 

25 juli t/m 2 september 2022 

zomervakantie 

Aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend. 

Overblijven 

Alle kinderen eten tussen de middag op school. De pauze, die bestaat uit eten en drinken en buiten spelen wordt begeleidt door een overblijfouder en een eigen teamlid. 

De overblijfouders ontvangen een vergoeding voor deze werkzaamheden. 

De Appel is een gezonde school, dus we verwachten dat de kinderen een goede gezonde lunch bij zich hebben. Pizza, snoep en chips horen hier bijvoorbeeld niet bij. 

De kosten voor het overblijven bedragen 22,50 per leerling per schooljaar. 

Buitenschoolse Opvang Kober De Appel: 

Voorschoolse en naschoolse opvang is mogelijk binnen de muren van het schoolgebouw! 

Kinderen worden in de ochtend naar de klas gebracht en na schooltijd weer opgehaald. Wel zo gemakkelijk en vertrouwd! 

Voor schooltijd zijn de kinderen vanaf 7:30 welkom (in overleg vanaf 7:00) en na schooltijd tot 18:30. 

Wil je weten wat de kosten zouden zijn? 

Laat het berekenen door het Kober serviceteam: 076 5045600 of mail naar serviceteam@kober.nl 

Kinderdagverblijf Domino 

Wij zijn een klein kinderdagverblijf in Roosendaal met 3 verticale groepen van maximaal 16 kinderen per groep van 0 t/m 4 jaar. En 1 BSO groep voor maximaal 20 kinderen van 4 t/m 12 jaar. Uw kind wordt door onze gediplomeerde leidsters opgevangen in een huiselijke sfeer met ruime speel- en ontwikkelingsmogelijkheden. Hierbij kijkt Domino naar de wensen en behoeften van het individuele kind en verzorgt opvang op maat voor ieder kind. 

Wij zijn van mening dat onze dienstverlening erop gericht moet zijn om de leef-, studie- en werkmogelijkheden voor u als ouder te vergroten. Flexibiliteit staat bij ons daarom hoog in het vaandel. Wij werken dan ook uitsluitend met uren en niet met dagdelen en u heeft geen verplichte afname van uren. Mocht er onverhoopt iets veranderen in uw leef-, studie- of werksituatie en u heeft extra opvang nodig, dan is één telefoontje genoeg en het is geregeld. 

Omdat we vinden dat kinderopvang niet alleen kwalitatief goed moet zijn, maar ook betaalbaar, brengen wij u uitsluitend de uren in rekening die u opgeeft, dit doen we zelfs tot op het kwartiertje af, zodat u nooit teveel betaalt. Wij rekenen ook geen inschrijfgeld. 

Maar nog belangrijker vinden wij het om naast de u geboden flexibele oplossingen de kinderen een veilige en vertrouwde plek te bieden, d.m.v. een vaste groepsruimte, een vaste dagindeling en een vast team dat volgens een vast rooster werkt. 

 

We hebben ook ruime openingstijden van 7.00 uur t/m 19.00 uur, zijn we ook vlakbij het centrum gelegen en vlakbij de oprit van de snelweg richting Bergen op Zoom, Rotterdam en Breda. Voor ouders die buiten Roosendaal werken is dit ideaal. U hoeft bij Domino pas de 20e van de maand uw rekening te voldoen. Dit omdat de belastingdienst de 15e van de maand uitbetaalt. Zo hoeft u niks voor te schieten. 

Wij hebben al 18,5 jaar ervaring in de kinderopvang en doen dit met plezier. Als u weet wat goed is voor u en uw kind, dan kiest u natuurlijk voor Domino. 

Nog 1 keer de voordelen van Domino voor u op een rijtje. 

  •  Klein kinderdagverblijf met huiselijke sfeer. 
  • Opvang op maat voor uw kind door gediplomeerde leidsters. 
  • Ruime speel- en ontwikkelingsmogelijkheden voor uw kind. 
  • Flexibele opvang met uren en geen verplichte afname. 
  • Ruime openingstijden 7.00 uur t/m 19.00 uur. 
  • Goede betalingsvoorwaarden. 
  • Geen inschrijfgeld. 
  • Goede locatie vlakbij centrum en oprit snelweg. 
  • Landelijke geregistreerd zie website Landelijk register kinderopvang 
  • 18,5 jaar ervaring in de kinderopvang. 

Als u meer wilt weten over Domino en/of u wilt een afspraak maken kunt u via de contactlink op onze website ( zie Info) contact opnemen. Een telefoontje mag natuurlijk ook. 

De leerlingenraad bestaat uit leerlingen van groep 5 t/m 8, die circa 4 à 5 keer per schooljaar met de directeur vergaderen over allerlei zaken. Wat zijn zaken die zoals besproken zullen worden?

  • ideeën van de kinderen;
  • ideeën van de meesters en juffrouwen;
  • de leerlingenquête;
  • gebruik en inrichting schoolplein;
  • veiligheid op weg naar school;
  • mogelijke jaaractiviteiten;
  • bevindingen over lesmethoden;
  • enzovoorts.

Het belangrijkste is dat we als school willen horen wat er bij de kinderen leeft en daarover in gesprek willen gaan.

Leerlingen hebben baat bij een goede relatie tussen hun ouders en hun school. Als ouder mag u van De Appel bepaalde zaken verwachten, bijvoorbeeld duidelijke informatie, een goed pedagogisch klimaat en oog voor de sociale ontwikkeling van uw kind. Als school hebben wij echter ook bepaalde verwachtingen van u als ouder en rekenen we op uw belangstelling en betrokkenheid. 

Als ouders kunt u op verschillende manieren betrokken zijn bij onze school. Zo kunt u helpen bij sportactiviteiten, schoolreizen en vieringen. Maar u kunt ook deelnemen aan een werkgroep of overlegorgaan.

De Appel kent twee overlegvormen: 

1. De Ouderraad: de Ouderraad is betrokken bij alle activiteiten die buiten het onderwijsprogramma op school worden uitgevoerd. 

2. De Medezeggenschapsraad : de MR heeft een belangrijke stem in onze beleidsbeslissingen. In de MR zitten zowel leerkrachten als ouders. 

Wilt u als ouder actief betrokken zijn bij onze school? Geeft u dit dan aan bij de directie, de groepsleerkracht of bij leden van de overlegorganen. 

 Meer over de wederzijdse verwachtingen van school en ouders 

De ouderkamer

Sinds 2019 hebben wij in de school een ouderkamer. Deze ouderkamer is de plek voor ouders om deel te nemen aan diverse activiteiten en om elkaar en de medewerkers van de school te ontmoeten. Het streven is om in 2020 maandelijks een ouderkameractiviteit te kunnen agenderen. 

Wat hebben we tot nu toe georganiseerd? 

* koffieochtenden met opvoedkundige thema's 

* workshop kerstkransen maken 

* vanaf augustus 2019 wekelijkse taalcursus voor ouders in samenwerking met het `Kellebeekcollege. 

 

Wij hopen natuurlijk dat er nog veel activiteiten gaan volgen! Bijvoorbeeld: 

  • EHBO in huis (kleine ongelukjes bij kinderen) 

  • Hoe help ik mijn kind met zijn huiswerk? 

  • Rekenen in 2019, dat is toch heel anders dan vroeger... een workshop voor ouders 

  • en nog veel meer.....  

Mocht u goede ideeën hebben, aarzel dan niet dit aan te geven bij de directie van de school. 

De Appel kent een Ouderraad, die betrokken is bij alle activiteiten, die buiten het onderwijsprogramma op school worden uitgevoerd. Ouders die willen helpen zijn altijd welkom. Waamee kunt u helpen? 

Bij uitstapjes naar bijvoorbeeld het bos, de speeltuin, bibliotheek, kinderboerderij, schoolreisjes, maar ook bij creativiteitslessen, de organisatie van feesten, sport- en speldagen en school -en sporttoernooien.  

Vrijwillige ouderbijdrage 

Deze is vastgesteld op € 25,00 per gezin. De ouderbijdrage betaalt u niet direct aan de Ouderraad, maar u gaat een overeenkomst aan met de school. Dit is een wettelijke verplichting. Uw zoon of dochter neemt een brief en het formulier mee naar huis en u vult deze in. De school verzamelt vervolgens de contracten en de Ouderraad int de gelden. Natuurlijk hopen wij dat een en ander in goede samenwerking en overleg kan gebeuren. 

 

Leden Ouderraad 

Voorzitter:  

mevr. D.Van de Kasteele 

 

 

Secretaris:  

mevr. M. Buermans 

Penningmeester:  

mevr. P. v. Cortenberghe 

p/a Van Goghlaan 9a 4703 JA Roosendaal.  tel: 0165-571676 

email: ouderraad@deappelkpo.nl 

Ook op onze school is er een MedezeggenschapsRaad (MR). Dit inspraakorgaan heeft tot doel ouders en het team medezeggenschap te geven. Onze MR bestaat uit een voorzitter, secretaris en leden. De huidige raad bestaat uit zes personen: drie ouders (de oudergeleding) en drie leerkrachten (de personeelsgeleding). De directeur woont als adviserend lid de vergaderingen bij en vertegenwoordigt het schoolbestuur. 

 Afhankelijk van het onderwerp heeft de MR het recht advies te geven aan het schoolbestuur dan wel instemming te verlenen aan beslissingen van het schoolbestuur. De MR vergadert 6-7 keer per jaar. De vergaderingen staan op de jaarkalender. 

Elk lid van het onderwijzend personeel en elke ouder kan deze als toehoorder deze bijwonen. Dit jaar bestaat de MR uit de volgende personen: 

Namens het team:  

 

Voorzitter/Penningmeester:  

Mevr. N.Djuricic 

Lid:  

Mevr. L. Kerremans 

Lid:  

Mevr. M. Schrauwen 

Namens de ouders: 

 

Lid: 

Dhr:R.Morales 

Lid: 

Dhr. Van den Berg 

Lid: 

Mevrouw Cömert 

 

p/a: Van Goghlaan 9a 4703 JA Roosendaal

tel: 0165-571676 

Wanneer uw kind ziek is of om een andere onvoorziene reden de school niet kan bezoeken, wordt u vriendelijk verzocht dit 's-ochtends tussen 8.00 uur en 8.30 uur te melden aan onze administratie. Dat kan op twee manieren: 

- telefonisch op ons telefoonummer 0165 - 571 676 

- via een absentiebericht op social schools 

Wanneer uw kind tijdens schooltijd niet in de klas verschijnt zonder dat ons een reden bekend is, nemen wij met u contact op, om te vernemen of alles in orde is. Hiervoor gebruiken we het noodtelefoonnummer dat u ons destijds heeft opgegeven. 

Ook wanneer uw kind op school ziek wordt of iets overkomt, gebruiken we ditzelfde nummer om u te informeren.  

 

Voor alles omtrent privacy verwijzen wij u naar www.kporoosendaal.nl/over-ons/privacy.

Voor alles de klokkenluidersregeling verwijzen wij u naar www.kporoosendaal.nl/over-ons/klokkenluidersregeling.